-

Mitt nya träningsupplägg:

Med nytt schema så innebär det nya träningsdagar och nytt fokus. Hua!
(Måndag) – Ben & Magpass
(Tisdag) – Överkroppspass
(Onsdag) – Vila
(Torsdag) – Ben & Magpass
(Fredag) – Vila
(Lördag) – Överkroppspass
(Söndag) – Vila

Vet inte om ni är intresserad utav set, antal reps eller övningar så därför skriver jag inte ut något sådant.

Som ni ser så går jag från 5 träningsdagar till enbart 4.. Vilket känns sådär! Hade kommit in ganska bra i mina ”nya” tränings rutiner men samtidigt känns det bra att låta kroppen vila. Det blir antagligen att jag tar långpromenader på de vilodagarna som jag har när jag orkar.


-

Vår ätardag har varit fantastisk!! Och något söt! Så imorgon kommer jag ha kolhydrats baksmällan från helvetet.

Men förutom vår kost så har vi skött träningen precis som vanligt. Det var vi på gymmet plus 5 andra par.

Jag provtestade lite inför mitt nya träningsschema som drar igång i morgon. Det är precis raka motsatsen mot hur jag tränat de senaste två månaderna. Från tunga vikter till lättare vikter. Men nu kör vi! Jag har fortfarande mjölksyra i de muskelgrupper jag testkörde idag.


-

Känns skönt att träningen för dagen är fixad så man resten utav dagen bara kan slappa.

Har hämtar ut alla mina produkter från gymgrossisten som jag beställde tidigare i veckan och jag är såå nöjd med allt det jag har beställt!

Nu taggar jag för om 12 timmar så är det äntligen ätardag igen :)


-

Sitter och väntar på att min kvällsmat ska svalna och har precis sminkat av mig. Det är första gången jag gör det på över en vecka.

Har tagit det till en ny vana till att inte sminka mig till jobbet. Dels har jag en ful vana att gnugga mig i ögonen när jag är stressad, det är skönt att komma till gymmet och inte behöva tänka på porer som blir tilltäppta eller smink som rinner men framför allt så bryr jag mig inte.

Men idag när jag var på stan med Sara och var tvungen att vistas med allt vanligt folk så kände jag att det var tvunget att lägga på sig ansiktet.

Ps. Sara ser du nu typ "rynkorna"/"påsarna" under ögona som jag snackade om?


-

Sara la ut en bild på en semla som jag såg som tur var efter vår fredagsfika dvs min kvarg och kiwi stund..

Svin är hon..


-

Sista dagen på denna jobbvecka och även en utav mina vilodagar så kan inte bli mycket bättre!

Efter jobbet idag ska jag träffa Sara idag och gå på stan. Hon ska handla och jag ska försöka att inte göra det... Brukar oftast bli tvärtom!

Hepp.. Lets do this!


-

Hört på gymmet igår:
(Kille 1) - Man får inga muskler utav att köra 1 timme med 1 kg hantlar…
(Kille 2) - Klart man får… osynliga muskler kallas dem.

Själv var jag tvungen att gå ut för jag tror att tjejen som stått de senaste 40 min och kört olika övningar med 1 kg hantlar skulle få ett frispel.


-

Fått höra i helgen:
(Stammis) – Du tränar lite mer nu va?
(Jag) – Ja jag har lagt till ett extra pass i veckan.
(Stammis) – Ja, polaren sa att han hade sett dig där lite oftare.

Jisses krisses de märker när jag lägger till ett extra pass i veckan. Nu har man spioner efter sig på gymmet..  


-

Mellanmål nr 1 för dagen har jag redan lyckats tryck i mig. Tror på fullt allvar att jag kommer behöva öka mellanmålen lite i alla fall de veckor jag jobbar tidigt, av någon konstig anledning så går jag runt konstant hungrig. Och det är ju inte riktigt meningen att jag ska behöva göra. Så får öka på med lite skinka eller liknande och på eftermiddagarna inför träning kanske jag tillsätter mina älskade riskakor tillsammans med min proteinshake.

Ursäkta för mitt äckliga tangentbord, jag lovar att jag har försökt att göra rent det ett x antal gånger..


-

Ett helt lass med protein och andra grejer är på väg hem till mig nu! Känns bra då mitt protein från Charlotte Perrelli äntligen är slut! Aldrig mer säger jag bara!

Och Sara svar på din fråga är att maten var: kycklingfilé kryddad med cayennepeppar med sötpotatisstomp (smaksatt med citrus och oliver) och till det tomatröra med koriander, rödlök och vitlök!


-

Så här kan en diet måltid hos oss se ut!


-

Får panik när jag vaknar och fortfarande har ont sen igår i nacken. Snacka om ålderstecken att ha nackspärr..

Well well det har inte stoppat mig från att träna idag i alla fall och snart ska jag dra iväg och veckohandla och sen ska jag fixa veckans matlådor.

Men först ska jag goda klart med Ness!


-

Har gjort nästan ingenting idag förutom att jag har tränat. Fast mina jobb helger brukar inte innehålla sådär värst mycket spänning!

Skön kommentar igår:
(gäst) - får jag fråga dig en sak?
(jag) - självklart
(gäst) - du har gått ner jätte mycket eller hur?
(jag) - ursäkta?
(gäst) - det syns på din midja och rumpa att du gått ner JÄTTE mycket!

Ska man skratta eller gråta?!

Första gången som jag i hela mitt liv känner mig som en biggest loser deltagare..


-

Sandras Vett & Etikett på gymmet:

- Släpp inte vikterna efter du kört klart ditt set, det finns en mängd olika anledningar till varför man inte gör så... En är att den kan hamna på min fot och då tar jag närmaste 10 kg vikt och slänger på dig!!!
 
- Plocka undan efter dig! Vet inte hur många gånger jag gått och letat efter hantlar, vikter och skivstångar eftersom vissa tjabos inte kan plocka undan efter sig.

- Lyft gärna tung men så du själv klarar av det eller har någon som passar på dig! Brinn inte på mig när du ligger där ensam och försöker lyfta 150 kg i bänk och missar så jag får springa fram och hjälpa till.

- Om ni tränar i gäng är helt okey med mig men håll tempot istället för att tjöta. Vissa utav oss tycker inte det är okey att ni tar upp en maskin i 30-45 min.

- Jag har inga problem att förstå att ingen kan allt men att gå första gången till gymmet och köra stenhårt är kanske inte en så bra ide. Fråga mig gärna hur maskiner funkar eller hur man utför vissa övningar för det tycker jag är jätte kul. Men det kanske är bättre att du får dig en ordentlig genomgång utav någon personal på gymmet som faktiskt är utbildad för det.

- Om du inte kan titta på folk utan att de märker det så ska du kanske lägga ner. Ingen gillar någon som glor på en medans man tränar.

-  Vi alla pustar och frustar när vi lyfter tungt men om du börjar gapa så fort du pressar första repset så går du kanske ut lite väl hårt. Och jo du syns på gymmet.. du behöver inte skrika, vi fattar du lyfter cepe tungt.

- Av samma anledning som man inte får prata i telefon på bio osv så gör man inte det på gymmet. Och om du gör det prata tyst. Jag behöver inte veta vad ni behöver handa till kvällsmat osv.

- Jag är absolut inte omöjlig att snacka med om du gör det MELLAN jag gör mina set. Börja inte snacka med mig medans jag står där och räknar reps det är irriterande och otroligt störande!
  
- Stå inte för nära mig när jag kör med skivstång, viktplatta eller med hantlar dels är det störande men alla viktigast är att jag kan göra dig illa om jag inte får utnyttja det space som vissa utav mina övningar kräver.
 
- När jag kommer in i viktrummet för att få gymma med ”de stora pojkarna” kom ihåg detta: Jag är en tjej inte en alien..

- Du är en person uppta då inte maskiner, handlar eller skivstänger som om du vore tre.. Kör en övning åt gången, enda gången jag köper att man upptar 2 hantlar, viktplattor eller skivstänger är när man supersettar och det är ENDA gången det är ok.  

RESPEKT gäller överallt och jag tycker inte man ska behöva sätta upp en massa regler eller hur man beter sig på ett gym, använd sunt förnuft.


-

Somnade som en stock kl 21.30 typ pang bom.. Fattar inte vad som hände igår eftersom jag orkade noll efter jag kommit hem träningen.

Med nästan 9 timmars sömn så känner jag mig ändå helt slut. Undra hur denna jobb helg kommer gå..


-

Det jobbigaste med att hålla en diet är inte maten (helt ärligt nu) utan det är alla runt omkring än och deras åsikter.
” – Du som är så smal och fin varför går du på diet?!”
” – Man måste unna sig saker i livet, annars är det inte värt att leva…”

För mig handlar det inte om att gå ner i vikt, det är inte skälet till varför jag följer en diet utan för mig handlar det om att äta så jag orkar jobba och träna som jag faktiskt gör (dvs 5 gympass i veckan och ibland 60 arbetstimmar i veckan). Stoppar jag i min en massa skit så mår jag skit enklare än så är det inte. Sen tänker jag inte sticka under stolen med att jag äter som jag gör för att få en fastare kropp för det gör jag. I grund och botten vet jag att jag är fin och duger som jag är.

Jag tycker bara att det är så himla sjukt att jag ska få kritik för att jag går på en diet och en massa konstiga blickar. Inte kollar jag väl konstigt på någon som äter snabbmat eller färdigmat från Felix. Det är upp till var och en enligt mig och det skulle aldrig falla mig in att påpeka någons annans kosthållning så länge de inte ber om min åsikt. Är det så himla svårt att vara positiv till att någon ändrar sin livsstil till det bättre? Jag äter 5 gånger om dagen regelbundet, det är mer än vad jag gjorde innan och det är svårt och det kräver en djävulsk planeringsförmåga och disciplin. En klapp på axeln tar jag gärna emot.

Så nästa gång man ser någon som äter kvarg till mellanmål beröm personen för tusan. För om ni inte är medvetna om hur lång tid, engagemang och planering det faktiskt kräver att hålla en diet så gör ni bättre i att hålla era åsikter för er själva.   

För er som gör som jag och håller diet så vill jag bara säga en sak: Kämpa på! En person som bara kan säga dåliga saker om er kost är antagligen så himla avundsjuk för att hen själv inte kan klara av att hålla diet!


-

Aktivt val nr 2:

När kollegorna blir bjuden utav chefen på semlor så äter jag istället min kvarg.

Det känns.. men inte jätte mycket..


-

Folk som inte lever i min matvärld:

(Adde) - jag kan ett fint ord; pannacotta! jag tror det är en efterrätt..


-

Det blev en något sen kväll igår men som vanligt alltid lika trevlig. Tycker för övrigt sofiehof har grym mat som knäcker de flesta restauranger i stan dessutom har de en trevlig personal som också är ett stort plus.

Blev en 3 rätters för mig igår där varmrätten blev deras goda fiskgryta!

Med all mat jag satte i mig igår på min ätardag så måste jag bara vrålstark i kroppen. Kan behövas för idag är det ben som gäller!


-

Detta är min mathylla på jobbet. Ungefär så en vecka ser ut med alla mellanmål m.m måste dock fixa lite mer fräsch sallad åt onsdag/torsdag. Men annars är veckan klar!

För att jag ska kunna hålla diet så är planering a och o!


-

Aktivt val nr 1: dricka te istället för automat latte.

Det tar mig emot men jag vet att det är bättre. Än så länge klarar jag mig utan de där 10-19 koppar kaffe jag brukar dricka.


-

Veckans alla matlådor är klara förutom morgondagen för då har jag ätar-dag :) ser fram emot att äta revbenen med sås och potatis som pappa hade med till mig förra veckan.

På kvällen ska vi ut några stycken från murphys och äta middag. Så blir en riktig svullardag. Men det är jag värd efter nästan 2 veckors avklarad diet.


-

Ingen influensa för mig vilket känns dö skönt! Har en hel del att göra idag och i veckan så hade inte haft tid att vara sjuk.

Har ordentlig träningsvärk idag men allra störst träningsvärk har jag i röven och benen.. Var hände där?


-

Jag ligger i soffan vaken och vill inte känna efter just nu... Men jag tror jag har influensa :(


-

Haft en riktigt bra lördag! Nog för det är roligt att jobba i baren på helgerna men det även sååå skönt när jag väl är ledig.

Magpasset idag gick bra dock så gjorde det dubbelt så ont eftersom jag innan passet redan hade ont i magen. Så inget jag rekommenderar att träna magen hårt när man redan har ont i den.

Annars idag har jag bara umgåtts med min familj på olearys, käkat och kollat hockey. Något förvånad att dom vann, hv som alltid brukar förlora när jag tittar.

Nu ska jag fortsätta läsa lite mer i min nya bok "50 nyanser av honom" sedan ska jag unna mig lite sömn!


-

Nu: frukost sedan svart kaffe på det för att sätta igång en jävulsk förbränning!

Dax att gå till gymmet efter detta.


-

Jag och Ness är ganska nyligen (läs en timma sedan) hemkomna efter ett besök hos Sara och hennes sambos nya lägenhet. Grattis till den fina lägenheten och samboskapet! Ytterliggare en utav mina vänner som blir sambo, börjar vi bli vuxna nu eller?

Nog för jag hade vilodag idag från allt som heter träning men vädret ute gav på en ganka hård match när jag traskade fram och tillbaka till torpa.

Så något frusen kryper jag nu ner och tar mitt sista mellanmål innan jag ska sova.

-

Glad idag för i natt har jag sovit ut! Eller ut och ut men fler timmar än resten utav veckan!

Känns skönt att ni är väldigt insatta i mina sovtimmar per natt, då vet ni att om ni ser mig om det är ide att hälsa eller inte.


-

Ligger i sängen och försöker sova nu! Med mer än 5 timmar sömn kan jag bara drömma om vilka mirakel jag kan utföra..

Håll tummar och tår nu!


-

Mitt träningsschema för våren:

Har ökat från 4 ggr i veckan till 5 ggr i veckan (nu jävlar vill jag se resultat!).

Dag 1 (oftast tisdagar): Rumpa och ben 5 min uppvärmning, 15 min nedvarvning
Dag 2 (oftast onsdagar): Axlar, Biceps och Triceps 5 min uppvärmning, 15 min nedvarvning
Dag 3 (oftast torsdagar): Rygg och mage 5 min uppvärmning, 15 min nedvarvning
Dag 4 (oftast lördagar): Mage uppvärming 20 min
Dag 5 (alltid söndagar): Helkropp

-

Mellanmål nr 1 för dagen!


-

5 hela timmars sömn fick jag i natt! Helt otroligt, känner mig i princip "utvilad" i jämförelse med resen utav veckan då jag bara lyckats skrapa ihop 3,5 timmars sömn.

Börjar bli lite orolig dock hur länge detta ska fortsätta. Kanske måste dra ner på träningen så länge min kropp inte låter mig sova och återhämta mig fullt ut :(

Well well.. Mot jobbet!


-

Idag var det väldigt skönt att ha en vilodag från gymmet. Har redan fått mat i magen och tänkte att när tvätten är klar och jag hängt den så ska jag fixa hela veckans matlådor. Så slipper jag tänka på det när jag kommer hem från gymmet och är trött och hungrig.

Men nu ska jag fortsätta slappa i soffan under den mysiga filten jag fick utav mamma och pappa i julklapp!


-

Ännu en natt då jag vaknar i panik x-antal gånger och förstör min sömn!

Hej dödsångerst!


-

Kan inte påstå att jag riktigt har vaknat än efter gårdagens bar jobb.

Men nu blir det i alla fall frukost och sedan gymmet!


-

Sååå jag på gymmet:


-

 
Nyårs resumé (bara mat, ingen förvånad?):

Bästa förrätten du ätit (ute på restaurang):
På Aqua Jönköping och deras Carpaccio



Bästa Varmrätt du ätit (ute på restaurang):
Paris utan tvekan.. Marulk med rödvinsås, potatispure och bacon. Min & Sibäz genom tiderna dyraste lunch cirka 28 EUR styck men sååå värt det!



Bästa Efterrätt du ätit (ute på restaurang):
Åter igen Paris! Tarte tatin med hemmagjord toffee glass.



Bästa kaffet:
Vårat hemmagjorda kaffe i min nya maskin

Bästa Chai latten:
Mackmakeriet

Bästa Glassen:
Jag vill säga Häagen-Dazs köpcentrumet i Paris men det blir den Italienska glassen här hemma i Jönköping. Jag hoppas de kommer ha öppet detta året också!



Bästa husman:
Sebastians hemmagjorda raggmunk



Bästa fiskrätten:
Sebastians torskrygg med hummersås, kräftor och färskpotatis. Sofiehofs fiskgryta kommer på en klar 2:a plats!



Bästa kvällsmat:
Skagenröra på stekt formfranska



Bästa drink:
Caprinoska (hemma på juldagen)



Bästa frukosten:
Amerikanska pannkakor



Bästa på julbordet (hemma):
Wookade nudlar med räkor, lök och vitlök


-

Bilder från vårt nyår! För alla er som inte har mig på fb vill säga :)

Även fast det inte syns på bilderna så blev vi cirka 25 pers i våran lägenhet.

Tack 2012 och hej 2013!


RSS 2.0